Zaujměte pohodlné posezení, najděte v článcích o parádě a pro parádnice zábavné povídání s obrázky, možná i inspiraci a poučení.

Vánoce a lenošení nic parádního není

Vánoce a lenošení nic parádního není - obrázek

Vánoce a lenošení nic parádního není - obrázek

Znáte někoho, kdo celý den kouká na televizi a je bohatý nebo šťastný?

Pohodlí je to, co z člověka může udělat trosku. Je to myšleno více obrazně, ale trvám si na tom.

Svátky vánoc jsou pro hodně lidí svátkem jídla, svátkem koukání na tv programy (které už za ty léta znají nazpaměť) atd.

Samozřejmě existují lepší alternativy, rodina, sport, vycházky (letos si můžete při nich významně cvičit fantazii představou sněhových závějí).

Můžete je také využít k tomu, že si napíšete svoje plány nejen na příští rok (a nejlíp to zvládnete po té procházce).

Než začnete mlsat

Víte, že skoro každý desátý Čech má cukrovku? A mnozí o tom ani nevědí. Ona totiž cukrovka nebolí a taky se v počátku vůbec neprojevuje. Přitom na diabetes ročně umírá až 22 tisíc lidí! Ženy a dívky, muži i mladíci, berte tuto problematiku vážně!

Příznaky cukrovky jsou takové, že častěji jste unavenější, častěji chodíte na malou, trápí vás žízeň… V diabetické poradně vám vše dopodrobna vysvětlí. Cukrovka není nemoc, při které stačí sem tam užívat léky a trochu držet dietu. Vyžaduje zásadní změny ve svém životě. Přestože je to náročné už napořád změnit zaběhané životní rytmy, přebudovat stravovací návyky a začít úměrně věku sportovat, být na sebe vlastně neustále a doživotně přísný, spousta nemocných na to odmítá přistoupit. Dlouhodobě to dokáže jen málokdo, i když je to pro léčbu nezbytné.,

Aby vás, přítelíčkové, nemoc minula obloukem, vsaďte i o letošních Vánocích raději na zdravější životní styl. Dopřejte si více ovoce i zeleniny. Přes zimu si to jsou ananas, banány nebo papáju jako zdroj vitamínů a minerálů, a hlavně dobré nálady. Jezte zeleninu.Obsahuje totiž málo sacharidů.Zapomeňte na bílou mouku. Místo toho nakupujte výrobky z celozrnné a grahamové mouky a neloupanou rýži. Vařte, pečte, duste a grilujte si maso. Ideální jsou libová masa a ryby. Vsaďte na luštěniny. Při jejich pravidelném příjmu dochází ke snižování hladiny krevního cukru, cholesterolu i triglyceridů.

Nám diabetikům se zrovna banány (hrozno a hrušky) pro spoustu cukru nedoporučují.

Co nám, diáčkům, tedy tu zimní náladu zvedne? Asi jen ta správná životospráva, pochvala v diabetické poradně a pravidelný pohyb.

Zařaďte mezi polehávání u televize a posezení s rodinou svižné procházky.

(Doufám ale, že nebydlíte na Ostravsku, kde se často nedá ani dýchat.)

 

 

DESATRO PRO DIABETIKY

  • ·        Jezte šestkrát denně.
  • ·        Hlídejte si rovnováhu mezi příjmem a výdejem energie.
  • ·        Vyhněte se rychle vstřebatelným sacharidům.
  • ·        Nezapomeňte na pitný režim.
  • ·        Pozor na „dia" potraviny, Neobsahují cukr, ale tuk ano.
  • ·        Zbytečně se nestresujte.
  • ·        Pravidelně si měřte cukru v krvi nebo moči.
  • ·        Omezte živočišné tuky a přidejte vlákninu.
  • ·        Hlídejte si váhu. Pokud začne stoupat, poraďte se s odborníkem.
  • ·        Aktivně sportujte.
09.02.2013 03:03:12
koksoza
 Ahoj někdy příště.

Name
Email
Comment
Or visit this link or this one